خانه / آموزش سئو / تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو
تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو
تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو

تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو

در اواخر دهه ۱۹۹۰ موتورهای جستجو‬ با حجم عظیمی از داده ها مواجه شده بودند‬ و بررسی سایتها برای فهمیدن محتوای‬ آن و انطباق دادنش با کوئری‬ دیگر کافی نبود و روشهای جدیدی برای رتبه بندی‬ صفحات وب و لینکها باید انجام میگرفت‬. در سال ۱۹۹۶ موتور جستجویی به نام‬‬ RankDex از شرکت Dow Jones‬ در تلاش بود که با استفاده‬ از لینکها ارزش صفحات را بسنجد.‬

این سایت نتایج جستجو را بر‫ اساس تعداد لینکهایی که به‬ آن اشاره میکردند رتبه بندی میکرد. RankDex مدتها پیش بسته شد‬ ولی طراحات آن Baidu یا‬ معادل چینی Google یا‬ پنجمین موتور جستجوی محبوب جهان را ساختند‬. سپس گوگل با سیستم رنکینگ صفحه‬ وارد میدان شد و به این صورت ‫انقلابی در جستجوها شکل گرفت.‬

مفهوم کلی آن آسان است: استفاده‬ از لینکهای ارجاع دهنده به وب سایتها برای‬ درک اهمیت صفحات. اگر صفحه ای لینکهای بسیاری دارد‬ و صفحه دیگری تعداد کمی دارد، پس صفحه‬ به عنوان صفحه ای پر لینک‫ شناخته میشود و در رتبه ی‬ بالاتری با صفحات کم لینکتر قرار میگیرد‬ ولی تمامی لینک ها برابر نیستند.‬

تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو
تاریخچه ارزش لینک ها در موتورهای جستجو

اگر لینکی از سایت بسیار مشهور ی‬بیاید، سایتی که لینکهای زیادی به آن اشاره میکنند‬ بنابراین لینک خروجی آن سایت محبوب‬ ارزش بیشتری از لینک یک سایت غیر محبوب خواهد داشت.‬ به این صورت لینکهای سایت محبوب‬ رای های بیشتری دریافت میکند.‬ این تغییر بزرگی در جهان جستجو‬ و ایده ابتدایی گوگل بود‬.

گوگل به سال ۱۹۹۶ باز میگردد‬ وقتی که Larry Page و‬‬ Sergey Brin جز دانش آموزان ‬‬ Stanford Computer Science بودند. وقتی که برای اولین بار موتور ‫جستجو خود را عرضه کردند آن را‬‬‬‬ BackRub نام نهادند‬. ‬ ولی چرا BackRub ؟‬ این نام به لینکهای برگشتی اشاره دارد‬‬. Page و Brin لینکهای‬ برگشتی را بررسی میکردند ، لینکهایی که به صفحات وب اشاره میکردند.‬ برای تفسیر مقاله ‌ی Page و‬‬ Brin ” آناتومی موتورهای‬ ‫جستجوی وب فرا متنی در مقیاس بزرگ “‬ آنها از لینکهای برگشتی برای درک‬ اهمیت یا کفیت صفحه استفاده میکردند‬. تحلیل لینکها هسته ی اصلی روش‬ کار گوگل را در سال ۱۹۹۸ تعیین کرد‬ و تبدیل به جزئی اساسی برای ‫موتورهای جستجوی‬‬‬‬ Google و Bing شد‬. امروزه لینکها اطلاعاتی حیاتی را در‬ مورد اهمیت و کیفیت صفحه وب مرجع‬ و هیچ کمپین سئوی مستحکمی‬ بدون در نظر گرفتن آنها موفق نخواهد شد‬ .‬‬‬‬‬‬‬
‫‬‬‬

حتما بخوانید

پیدا کردن عبارات کلیدی

پیدا کردن عبارات کلیدی

‫وقتی که کلیدواژه ها را میبینید‬ واقعا حجم داده ها شما را‬ به وجد می‌آورد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =