برخی از اقدامات محبوب من در تحقیق کلیدواژه ای لمس کردن جستجوها و دیدن نظرات مردم در مورد کلمات می باشد. چون کلیدواژه های بسیاری وجود دارند و اگر شما تصویری از نیت جستجو گران داشته باشید میتوانید فرصتهای کاری بدست آورید و یا اینکه قادر خواهید بود بازار را درک کنید. همانطور که میبینید، در تحقیق کلیدواژه ای در می یابید مردم چیزی را به شما میگویند که میخواهند پیدا کنند یا بدانند و این دو موضوع کلیدی، دانشی در اختیارتان قرار می دهند که شما می توانید در بازاریابی از آن استفاده نمایید ، نه تنها در وب سایت بلکه حتی در برنامه ریزی بازاریابی.
در این نمونه ما میخواهیم مسافرتها را وسعت ببخشیم به جای جستجو کالیفرنیا میخواهیم به یک جستجو وسیعتر بپردازیم تا ببینیم مردم چطور در مسافرتها جستجو را انجام می دهند. یکی از موضوعاتی که به من نشان داده میشود این است که مردم بیشتری در جستجو ایده های مسافرتی هستند سپس جستجو برای بسته های مسافرتی در اینجا فرصتی است که میتوانم بعد از بهینه سازی اولیه وب سایت بر محتوای پیدا شده برای ایده های مسافرتی یا ایده های مسافرتی کالیفرنیا تمرکز کنیم.
مردم به دنبال ایده هایی هستند که فرصتهای مختلفی در استراتژی کمپین بلند مدت با توسعه محتوای مرتبط با ایده ها فراهم می آورد. ما همچنین می توانیم ایده ها را بر اساس چرایی آنها ساختار بندی کنیم ولی این به ما کمک میکند تا ذهن جستجوگر را درک کرده و بفهمیم کجا اکثریت جستجو گران در زمان بررسی مسافرتها به عنوان تصویری بزرگ قرار دارند.
حالا میخواهیم این را به رویکرد بسته تری تبدیل کنیم بنابراین وقتی که در صفحه گسترده ی کلیدواژه هستیم و به دنبال hiking و backpacking هستیم و به دنبال برخی از کلیدواژه ها هستیم که بیشتر از باقی کلیدواژه ها با آنها مواجه می شویم مثلا dog friendly و dog hikingin California .کلیدواژه کافی وجود ندارد که محتوای خود را بسازیم و ما هیچ چیز در سایت نداریم ولی اگر این چیزی است که میتواند ارائه شود و ما در الگوها میبینیم که درخواستی برای آن وجود دارد و ما آن را ارایه میکنیم و با این راه میتوانید برای ساختن کسب و کار در ناحیه های دیگری که بازخورد سریعتری به وجود آورد خود را آماده سازید.

پس در مورد رقابت بررسی را انجام دهید ببینید که چه چیز دیگری ارایه شده است و ببینید که ارایه آن چقدر امکان پذیر است و رنکینگ را بررسی کنید تا بهترین مورد همخوان را پیدا کنید. آیا مردم برای آن رتبه ای دریافت میکنند؟ و فکر میکنید گرفتن رنکینگ برای آن کلیدواژه ها چقدر آسان است ؟ و اینکه آیا ارایه ی آن برای کسب و کار آسان است ؟ به دنبال راه هایی باشید که بتوانید ارائه های کسب و کارتان را با استفاده از تحقیق و جستجو گسترش دهید.
به این صورت میتوانید به یک هوش بازاریابی دست یابید. در نهایت چیزی که ما به دنبالش هستیم قرار دادن بنیادی برای سئو در دسترس شما میباشد. بله فرصتهای بسیاری وجود دارد و کلیدواژه های اضافی وجود دارند که باید در وب سایتتان با آن کار کنید ولی باید محتوایی که در وب سایتتان وجود دارد را حفظ کنید و کار ابتدایی را اول از همه انجام دهید. پیدا کردن ایده ها و فرصتها که بخشی از بازاریابی خروجی است مهم است بنابراین بسیاری از کلیدواژه ها را باید کنار بگذارید و بگویید ما میخواهیم از این برای بازاریابی آینده ، ارایه های محتوای آینده، ارایه های محصولات آینده استفاده کنیم. ما میتوانیم از این کلیدواژه ها در وب لاگ استفاده نماییم در مطبوعات و هر گونه تبلیغات و همچنین مقالات خروجی وبلاگ با بهره برداری از دنباله ی دراز که محصول کلی مورد ارایه شما را میسازد ولی باعث رشد جزئیات در رویکرد اولیه ی سئو نمیشود.