خانه / آموزش سئو / دستور العمل‌ های گوگل وبمستر
دستور العمل‌ های گوگل وبمستر
دستور العمل‌ های گوگل وبمستر

دستور العمل‌ های گوگل وبمستر

هر شخص آشنا با سئو، دستور العمل‌ های گوگل وبمستر با اکثر موارد ذکر شده آشنایی دارد :

• صفحات یا وب‌گاه‌های بی‌هدف حقیقی.
o تعیین هدف واقعی یک صفحه گاهی دشوار است.
• صفحات روی وب‌گاه‌های XMYL با اطلاعات کاملاً ناکافی یا بدون اطلاعات وب‌گاه.
• صفحات یا وب‌گاه‌هایی که به منظور کسب درآمد بدون هیچ تلاشی یا با تلاش اندک برای کمک به کاربران ایجاد گشته‌اند.
• صفحات با محتوای اصلی (MC) خیلی پایین یا در پایین‌ترین حد.
o اگر صفحه‌ای عمدأ بدون هیچ محتوای اصلی ایجاد شده است، از پایین‌ترین درجه‌بندی استفاده کنید. چرا یک صفحه بدون محتوای اصلی وجود دارد؟ صفحات بدون محتوای اصلی معمولاً صفحات بی‌هدف یا گمراه‌کننده هستند.
o وب‌ سایت هایی که عمداً با تنها حداقلی از محتوای اصلی ایجاد شده‌اند، یا محتوای اصلی آن‌ها طوری است که کاملاً برای هدف صفحه بی‌فایده است، باید بدون هیچ محتوای اصلی در نظر گرفته شوند.
o صفحاتی که عمداً بدون محتوای اصلی ایجاد شده‌اند باید در درجه‌بندیِ پایین‌ترین قرار گیرند.
o نکته مهم : درجه‌بندیِ پایین‌ترین زمانی مناسب است که همه یا اغلب محتوای اصلی روی صفحه بدون یا اندکی زمان، تلاش، تخصص، مدیریت دستی، یا ارزش افزوده برای کاربر کپی شده‌اند. چنان صفحاتی باید در درجه‌بندی پایین‌ترین قرار گیرند حتی اگر آن صفحه برای محتوایش به منبع دیگری امتیاز (ارجاع) داده باشد.
• صفحات روی وبسایت YMYL (صفحات تراکنشی پول شما یا زندگی شما ) با اطلاعات کاملاً ناکافی یا بدون اطلاعات وب‌گاه.
• صفحات روی وبسایت رهاشده، هک‌شده یا خرابکاری‌شده.
• صفحات یا وب‌گاه‌های ایجادشده بدون هرگونه تخصص یا صفحاتی که به میزان زیادی غیرقابل اعتماد، نامعتبر، غیردقیق یا گمراه‌کننده هستند.
• صفحات یا وبسایت های مضر یا آسیب‌زننده.
o وب‌گاه‌هایی که شهرت کاملاً منفی یا آسیب‌زننده‌ای دارند. همچنین از درجه‌بندی پایین‌ترین برای نقض دستورالعمل‌های مدیر سایت گوگل بهره ببرید. در خاتمه، پایین‌ترین+ می‌تواند هم برای صفحاتی با مشخصه‌های کم‌کیفیت فراوان و هم صفحاتی که فقدان یک مشخصه کیفیت صفحه واحد برای آن‌ها، شما را به این پرسش واداشته که هدف واقعی صفحه چیست، مورد استفاده قرار گیرد.

دستور العمل‌ های گوگل وبمستر
دستور العمل‌ های گوگل وبمستر

نکته مهم : شهرت منفی، دلیل کافی برای انتساب درجه‌بندی کیفیت پایین به یک صفحه است. نشانه رفتار واقعاً آسیب‌زننده یا فریبنده، تضمین‌کننده درجه‌بندی پایین‌ترین است.
o صفحات یا وب‌گاه‌های فریبنده. وب‌گاه‌های فریبنده در ظاهر هدفی مفید دارند (هدف بیان‌شده)، اما در حقیقت برای هدف دیگری ایجاد شده‌اند. چنان‌چه صفحه وب‌گاهی عمداً به منظور فریب ایجاد شده و به صورت بالقوه به کاربران در راستای کسب منفعت برای وب‌گاه ضرر می‌رساند، از درجه‌بندی پایین‌ترین استفاده کنید.
o بعضی صفحات به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کاربران را به سوی کلیک‌کردن بر گونه‌های خاصی از پیوندها (لینک‌ها) از طریق عناصر طراحی بصری، از جمله چینش صفحه، سازمان‌بندی، قرارگیری پیوندها، رنگ فونت‌ها، تصاویر و … ترغیب کنند. ما چنین صفحاتی را دارای طراحی صفحه فریبنده در نظر می‌گیریم. اگر صفحه عمداً برای ترغیب کاربران به کلیک روی تبلیغ‌ها، پیوندهای به صورت پول‌درآورده‌شده، یا پیوندهای بارگیری (دانلود) مشکوک طراحی شده‌اند و هیچ یا تلاش اندکی برای فراهم‌آوردن محتوای اصلی مفید شده است از درجه‌بندی پایین‌ترین بهره ببرید.
o گاهی اوقات صفحاتی صرفاً قابل اعتماد «احساس» نمی‌شوند. از درجه‌بندی پایین‌ترین برای هر کدام از موارد بعدی استفاده کنید: صفحات یا وب‌گاه‌هایی که به میزان زیادی به کلاهبرداری و فریب آن‌ها مشکوک هستید.
o صفحاتی که بدون دلیل قانونی، درخواست اطلاعات شخصی می‌کنند (برای مثال، صفحاتی که درخواست نام، تاریخ تولد، آدرس، حساب بانکی، شماره‌های ملی و … می‌کنند). وب‌گاه‌هایی که برای گذرواژه‌های فیس‌بوک، جی‌میل، یا سایر سرویس‌های آنلاین مشهور «phish» (سرقت فریبنده/فیشینگ) انجام می‌دهند. صفحاتی با پیوندهای بارگیری مشکوک که ممکن است بدافزار باشند.

حتما بخوانید

پیدا کردن عبارات کلیدی

پیدا کردن عبارات کلیدی

‫وقتی که کلیدواژه ها را میبینید‬ واقعا حجم داده ها شما را‬ به وجد می‌آورد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =