خانه / آموزش سئو / صفحات محلی و لینک های دایرکتوری
صفحات محلی و لینک های دایرکتوری
صفحات محلی و لینک های دایرکتوری

صفحات محلی و لینک های دایرکتوری

‫اگر وب سایتی که قصد تبلیغش‫ را دارید به یک کسب و کار محلی ارتباط دارد، مثل مشاور املاک، متخصص درمانی خرده فروشی، لوله کشی و یا غیره باید بر روی لینکهایی از دایرکتوریهای محلی کار کنید. هر دایرکتوری محلی که میتوانید عضو شوید. این موضوع به چند دلیل اهمیت دارد .به این صورت لینکهای خوبی برای سایتتان خواهید داشت و صفحاتی در مورد کسب و کار خود میسازید که به سایت شما لینک میشوند که از دایرکتوریهای مختلفی می آیند و آن دایرکتوریها بلیط شما برای ‫برنده شدن در سئو میباشد. به این صورت وقتی که فردی کسب و کار شما را در ناحیه جستجو میکند وب سایت شما در نتایج جستجو پیدا میشود ولی اگر خوش شانس باشید وب سایتهای دیگر نیز باز میشوند و به این صورت تنها یک کلیک در نتایج جستجو نمیکنند و بلکه چند کلیک خواهید داشت. چندین دایرکتوری بومی مهم وجود دارد که باید به صورت دستی مدیریتشان کنید. مهمترین آن  Google Places میباشد. کسب و کار های ‫مختلف در Google Maps مشخص شده اند.

به این صورت نتایج بومی در نتایج جستجو گوگل پیدا میشود همچنین شما باید به نتایج Yahoo! Local و Bing Local نیز اهمیت دهید. همچنین باید در خدماتی همچون UBL.org نیز ثبت نام کنید که داده های شما را به چندین سرویس مختلف ارسال میکند. همچنین شما باید به دنبال دایرکتوریهای خاص باشید و یک راه آسان برای اینکار جستجو در مورد کسب و کار ‫خود در کنار واژه‫ directory میباشد. همچنین شما میتوانید کسب و کار خود را در کنار شهرتان جستجو کنید تا دایرکتوری های مختلف آن پیدا شوند.

‫همچنین شما میتوانید شغلتان را در کنار نام شهر خود جستجو کنید و حتی میتوانید با جستجوی دایرکتوری + شغلتان در کنار نام شهرتان دایرکتورهای مربوطه را مشاهده نمایید به این صورت دایرکتوری های مختلفی پیدا میکنید. سپس باید بفهمید که چطور میتوانید در آن دایرکتوریها قرار بگیرید.

در برخی موارد تنها راه پرداخت هزینه میباشد ولی گاها میتوانید به صورت رایگان نیز این کار را انجام دهید. برای نمونه، اخیرا یک دایرکتوری دندان پزشکی را دیدم که لیستی رایگان تهیه کرده بود که همگی لینکهای follow بودند که به وب سایتهای دندان پزشکی ارجاع می یافتند. البته اگر میخواهید عکس یا اطلاعات بیشتری اضافه کنید باید هزینه صرف کنید البته اکثر این دایرکتوریها ارزش صرف هزینه را ندارند.

 

صفحات محلی و لینک های دایرکتوری
صفحات محلی و لینک های دایرکتوری

بنابراین فرض کنید که اگر شما برای لیست گزاری پولی پرداخت کنید شما باید بفهمید که آنها ارزش دارند و ترافیکی وارد وب سایت میکنند . نوع دیگری از دایرکتوری که قرارگرفتن در آن ارزشمند است دایرکتوری بومی است .البته من در مورد سیستمهای بزرگی همچون Citysearch و Yelp صحبت نمیکنم البته آنها نیز اهمیت دارند من بیشتر منظورم دایرکتوری های کوچکی است که بر بخشی خاص از شهر یا منطقه‫ توجه دارند.

آنها همه جور چیزی را در خود دارند. برخی از آنها با روزنامه های  محلی و یا شاید شهردا‫ری یک شهر کوچک کار میکنند. برخی دیگر سایتهای مستقل کوچکی هستند آنها حرفه ای و جذاب هستند برخی دیگر زشت و مسخره هستند برخی دیگر زیر دامینهای دایرکتوریهای ملی بزرگتر هستند که همچنان گرفتن لینک از همه انها ارزش دارد.

بهتر است به Yahoo! Directory یا dmoz.org نیز سر بزنید‫ و نتایج منطقه ای را بررسی نمایید همچنین شما دایرکتوری های محلی نیز پیدا خواهید کرد Dmoz حتی از دایرکتورهای و زیر دسته های خیلی مفیدی نیز برخوردار است. مطمئن باشید اگر زمان کافی صرف کنید دایرکتورهای محلی و شرکتی بسیاری پیدا میکنید کمی زمان برای جستجو صرف کنید و فرصت های مختلف برای قرار دادن لینکهای مرتبط خود را پیدا کنید.

حتما بخوانید

پیدا کردن پیج رنک سایت

پیدا کردن پیج رنک سایت

‫حال میخواهیم به چگونگی پیدا کردن‬ رنک صفحه یک صفحه مشخص بپردازیم‬. احتمالا راحتترین راه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =